Індивідуальна програма розвитку
Питання ІПР регулюють зміни до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (постанова Кабміну від 9 серпня 2017 року №588).
Структура ІПР:
-
інформація про період виконання;
-
відомості про особливості розвитку учнів;
-
наявний рівень знань і вмінь учня;
-
додаткові освітні та соціальні потреби учня;
-
психолого-педагогічна допомога;
-
характеристика учня;
-
навчальні предмети;
-
адаптація;
-
індивідуальний навчальний план;
-
джерела інформації під час розроблення ІПР;
-
узгодження ІПР;
-
план консультування батьків;
-
моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень.
Команда супроводу ухвалює рішення щодо адаптації або модифікації навчальної програми і прописує це в ІПР. За потреби цей документ можна змінювати, залежно від того, як буде просуватися робота з дитиною з ООП.
У розробленні цього документу мають брати участь батьки дитини, тому що їм треба розуміти, чому вона потребує ІПР, хто та які саме корекційно-розвиткові послуги буде надавати, яка тривалість цих занять.
Умови ефективності ІПР:
-
містяться всі необхідні складники, які допоможуть адаптувати освітнє середовище до потреб дитини з ООП;
-
довгострокові цілі й короткотермінові завдання чітко пов’язані між собою;
-
використані рекомендації ІРЦ.