Ресурсна кімната
Ресурсна кімната – це спеціально організований освітній простір, спрямований на гармонійний, емоційний, психічний та фізичний розвиток дитини, групи дітей з особливими освітніми потребами.Організація простору в ресурсній кімнаті відбувається завдяки розділенню його на зони: навчально-пізнавальну та побутово-практичну.
До навчально-пізнавальної зони відноситься:
- робоче місце вчителя,
- індивідуальні місця для навчання (парти),
- місце для групових та індивідуальних занять,
- сенсорний куток,
- ігрова зона.
Простір побутово-практичної зони обладнується кухнею та їдальнею. У цій зоні діти здобувають і засвоюють навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.
Робоче місце вчителя обладнано комп’ютерним, мультимедійним і демонстраційним оснащенням, меблями, допоміжними засобами та матеріалами.
Індивідуальні місця дітей – навчальні парти, стільці регулюються за висотою, висота має бути виставлена індивідуально для кожного учня, щоб запобігти негативному впливу на опорно-руховий апарат дитини. Для дітей з порушеннями в роботі опорно-рухового апарату застосовується стіл-парта , що дає можливість дитині приймати участь в усіх навчально-виховних процесах.
Місце для групових та індивідуальних занять обладнано меблями спеціального призначення, корекційними засобами навчання і спеціальними тренажерами, а також столом і стільцями для групової роботи.
Сенсорний куточок в ресурсній кімнаті створений з метою релаксації і для проведення корекційної роботи психолога. Використання піскотерапії, обладнання для мозочкової стимуляції, обладнання для сенсорної стимуляції дозволяє зняти психоемоційне напруження, розвивати та вдосконалювати сенсорні, вестибулярні і рухові можливості дітей.
Ігрова зона – це місце для творчості та ігор. Куточок для творчості наповнений мольбертами, наборами для творчості, фарбами, розмальовками, наборами для ліплення. Все це слугує чудовим інструментом для розвитку творчого потенціалу, фантазії, уяви, а також розвантаженню нервової системи.
Підбір дидактичних та розвиваючих іграшок для ресурсної кімнати здійснюється з урахуванням індивідуальних та особливих освітніх потреб учнів.
Настільні ігри, конструктори, головоломки, мозаїки, шнурівки і соціально-комунікативні іграшки сприяють розвитку дрібної та загальної моторики, координації рухів, логічного мислення, пам’яті, уважності і інтелектуальних можливостей учнів. Здобування нових знань, освоєння нових навичок, формування правильних еталонів найкраще діти засвоюють в ігровій формі.
В ігровій зоні ресурсної кімнати панує невимушена, творча, пізнавально-розважальна атмосфера, в такому середовищі найоптимальніше встановлювати та налагоджувати зв’язок педагога з дітьми і дітей між собою. Ігрова діяльність спонукає дітей до комунікації, вчить їх грати в команді, що безумовно має значний вплив на загальний, психічний і емоційний стан дитини, допомагає оволодіти та засвоїти навички спілкування і поведінки в суспільстві.